System rozwoju postaci

Tutaj można zapoznać się z informacjami, które tycza się mechanicznej strony rozgrywki takimi jak np. walka.
Awatar użytkownika
Nemea
Srebrna Lwica
Srebrna Lwica
Posty: 181
Rejestracja: czw sty 25, 2018 6:32 pm
Życie: 100/100
Siła: ●ooooo
Zręczność: ●ooooo
Percepcja: ●ooooo
Płeć: Samica
Wiek: Dorosły
Data narodzin: 05 sty 2018
Gatunek: lew

czw wrz 27, 2018 11:04 am

System rozwoju postaci ma na celu dodać do gry trochę bardziej wyczuwalnego progresu postaci. To oznacza, że postać wykonując pewne czynności będzie otrzymywała pewna pulę punktów doświadczenia, które automatycznie będą przypisywane danej czynności. Nadal jednak to atrybuty są wartościami nadrzędnymi.
Czynności graczy możemy podzielić na:
-Wojaczkę -Będzie dodatkowym bonusem w trakcie walk między postaciami, osoby z wyższym poziomem wojaczki mają automatycznie większe doświadczenie co daje dodatkowe bonusy.
-Zielarza -Czym wyższy poziom tym zielarz jest w stanie poznać inne rośliny, leczące, trujące to jak prawidłowo je pozyskiwać (większą ilość) oraz przerabiać na eliksiry.
-Łowcę- Pokazuje poziom łowcy w tropieniu, znajdywaniu i polowaniu na zwierzynę. Czym wyższy poziom tym większa szansa na sukces w polowaniu oraz zdolność zaplanowania i upolowania większej i trudniejszej zdobyczy.
-Rzemieślnika-Będzie w stanie wyrabiać bardziej skomplikowane twory w zależności od poziomu swojego doświadczenia.
Medyk- Pokazuje poziom medyka, to jak dobrze potrafi wyleczyć przy pomocy ziół ale i truć.

Każda z tych grup będzie podzielona na trzy etapy:
-Uczeń
-Czeladnik
-Mistrz
Zielarz:
Obrazek
Uczeń- Jest w stanie znajdywać pospolite zioła lecznicze ale nie jest w stanie pozyskiwać dużych ilości roślin
Czeladnik - Potrafi odróżnić od siebie trujące i lecznicze rośliny. Potrafi pozyskiwać składniki z większości rośliny. Może robić mikstury ale szansa na powodzenie wynosi 50%.
Mistrz- Żadna nazwa rośliny i jej zastosowanie nie jest mu obce. Łatwiej mu dojść do wynajdywania kolejnych specyfików. Umie przygotowywać eliksiry ale szansa na powodzenie wynosi 90%. Rzemieślnik:
Obrazek
Uczeń- potrafi przygotować skóry i kości, umie tworzyć proste przedmioty z tych materiałów np. rzemienie, proste igły, wyszukiwać pigmenty.
Czeladnik- Potrafi wygarbować skórę bez strat i potrafi przygotowywać kościane elementy i wytwarzać lekkie pancerze oraz mielić pigmenty i je przygotowywać.
Mistrz - Potrafi najbardziej efektywnie wykorzystać skórę, kości i inne materiały, które jest w stanie obrobić. Umie także tworzyć wzory na kościach jak i skórach bez niszczenia ich (proste wzory). Bez problemu może wytwarzać każdy rodzaj pancerze jak i paciorki. Jest w stanie pozyskiwać najtrudniejsze pigmenty oraz różne efekty z nimi związane.
Łowca:
Obrazek
Uczeń- Nabywa wiedzę niezbędną do polowania. Jest w stanie upolować coś nie dużego np. królika ale to też nie zawsze.
Czeladnik- Wiedza o polowaniu, tropieniu oraz podstawowe taktyki nie są takiej osobie obce. Jest w stanie polować na średnią zwierzynę np. antylopę. w samotnych polowaniach jednak musi mierzyć siły nad zamiary aby nie narazić się na kontuzje czy rany.
Mistrz- Bardzo doświadczona osoba, która potrafi przygotować grupę do wspólnego polowania na dużego zwierza. Sam także potrafi zdobyć zwierzynę większą od siebie bez większego uszczerbku na zdrowiu. Tropienie nie jest dla niego rzeczą trudną.
Wojownik:
Obrazek
Uczeń- Osoba, która poznaje tajniki wojaczki. Uczy się jak walczyć, jak wykorzystać otoczenie.
Czeladnik- Ma za sobą podstawowe szkolenie i potrafi walczyć. Nie jest jednak w stanie wykorzystać całego potencjału idącym za doświadczeniem mistrzów.
Mistrz- Osoba, która nie jedną walkę ma za sobą, świetnie potrafi analizować sytuacje swoją i przeciwnika. Potrafi wykorzystać otoczenie na swoja korzyść.
Medyk:
Obrazek
Uczeń- Osoba, która poznaje tajniki medycyny, jak nastawiać stawy, jakie rany jakiej potrzebują pomocy.
Czeladnik- Zna podstawy leczenia, wie jakie powinien wykorzystać zioła czy materiały aby uzyskać najlepsze efekty. Umie leczyć trucizny.
Mistrz- Jego wiedza pozwala mu na leczenie jak i trucie innych. Bez problemu odróżni każdą roślinę leczącą czy trujacą.
*Zalecane jest wraz profesją zielarską.
Obrazek

Jak to działa?
Każda z grup ma swoje podgrupy "mistrzowskie". Każdy nowo zapisujący się gracz w zależności co ma
w swojej historii otrzyma albo ucznia albo czeladnika. Na poziom mistrzowski trzeba sobie zapracować.

Jak wypracować poziomy?
Poprzez czynności, zielarz poprzez zbieranie ziół, przygotowywanie ich itp. rzemieślnik poprzez garbowanie skór i robienie z nich rzeczy, łowca poprzez polowania, wojownik poprzez walki czy treningi.


W praktyce oznacza to, że w profilu będą pola, które tylko administracja będzie mogła edytować i tam dodawać punkty.

Uczeń aby stać się czeladnikiem musi uzbierać 75 pkt doświadczenia. Czeladnik aby stać się mistrzem musi wbić kolejne 75 pkt. doświadczenia (ogólnie będzie do wbicia 225).
Będąc mistrzem można wbić kolejne 75 pkt. doświadczenia aby otrzymać związany z daną grupą tytuł, którym postać będzie mogła się na fabule zatytułować np. arcymistrz rzemieślnictwa itp.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”