Atrybuty

Tutaj można zapoznać się z informacjami, które tycza się mechanicznej strony rozgrywki takimi jak np. walka.
Awatar użytkownika
Nemea
Srebrna Lwica
Srebrna Lwica
Posty: 181
Rejestracja: czw sty 25, 2018 6:32 pm
Życie: 100/100
Siła: ●ooooo
Zręczność: ●ooooo
Percepcja: ●ooooo
Płeć: Samica
Wiek: Dorosły
Data narodzin: 05 sty 2018
Gatunek: lew

sob sty 27, 2018 3:24 pm

Statystyki składają się z trzech składowych:
Siła- Która odpowiada od tego jak postać jest potężna, silna. Ile może udźwignąć czy też jak silne mogą być jej ciosy, ugryzienia.
Zręczność- Odpowiada za precyzje uników, ataków ich szybkość. Szybkość poruszania się oraz celność.
Percepcja- Odpowiada za to jak postać jest wyczulona na otaczający nas świat, czy dostrzeże kamień pod łapą czy też kogoś skradającego się w zaroślach. Powyżej 3 kropek postać jest w stanie słyszeć duchy, 4 widzieć i rozmawiać. Przy maksymalnej ilość można odsyłać i przywałować potęznych przodków.

Pusta karta atrybutów:
Siła ●ooooo
Zręczność ●ooooo
Percepcja ●ooooo

Pierwsze pola muszą być zapełnione, nie mogą być puste. Z takim oto bazowym starterem mamy do rozdysponowania jeszcze siedem kolejnych punktów. Zachęcamy do rozłożenia ich tak aby pasowało do charakteru i osobowości postaci.
np. Szaman nie powinien mieć tyle siły co wojownik.

Przykładowe atrybuty:

Wojownik:
Siła ●●●●●o
Zręczność ●●●ooo
Percepcja ●●oooo

Szaman:
Siła ●●oooo
Zręczność ●●●ooo
Percepcja ●●●●●o

Zrównoważone:

Siła ●●●●oo
Zręczność ●●●ooo
Percepcja ●●●ooo

Postać może ulegać awansom poprzez fabularny postęp bądź treningi lub rozwój duchowy. Działa to też w drugą stronę, można je również stracić w skutek pewnych zdarzeń jak kalectwo, odtrącenie przez duchy itp.

Atrybuty dla wszystkich są jednakowe, jednak ich realna wartość różni się od gatunku tak więc np.:

Hiena z wartościami:

Siła ●●●●●o
Zręczność ●●●ooo
Percepcja●●oooo

i lew z takimi samymi:

Siła ●●●●●o
Zręczność ●●●ooo
Percepcja ●●oooo

nie walczą jak równy z równym. Lew jest silniejszy od samotnej hieny

lew>lampart>hiena>likaon itp.


Stawiamy na rozsądek a w zawiłej sytuacji, spór będzie rozstrzygać MG lub Administracja.



Statystyki dla Narodzonych i młodych poniżej

Normalnie dorosły ma 7 kropek do rozdanie, młody po narodzeniu dysponuje 3 kropkami do rozdania. Po przejściu kolejnego etapu wiekowego otrzymuje kolejne dwie kropki i wchodząc w młodzieńca ostatnie dwie kropki.

0-11 miesięcy - Młode - 3 (bez pierwszych bazowych)
1 rok - 1,9 lata - Wyrostek (+ 2 dodatkowe)
2 lata - 3,9 lat - Młodzieniec ( +2 dodatkowe )
4 lata - 11 lat - Dorosły- Normalnie już 7 jak każdy (postać dostająca nie otrzymuje kropek do rozdania)
12+ - Dojrzały

Młode (przykładowe rozdanie):
Siła ●ooooo +●
Zręczność ●ooooo +●
Percepcja ●ooooo +●
Czyli można rozdać dodatkowe 3 ● gdzie się chce

Wyrostek (przykładowe rozdanie):
Siła ●●oooo +●
Zręczność ●●oooo +●
Percepcja ●●oooo
czyli do tego co miał może dodać sobie dodatkowe 2 ●

Młodzieniec (przykładowe rozdanie):
Siła ●●●ooo +●
Zręczność ●●●ooo +●
Percepcja ●●oooo

Czyli po rozdaniu na ostatnim etapie (czyli na wejściu w młodzieńca) ma do rozdania 2 ● i ostatecznie statystyki wyglądają tak (po przykładowym rozdaniu bazującym na tym w wyższych przykładach):
Siła ●●●●oo
Zręczność ●●●●oo
Percepcja ●●oooo

Opracowane zostało przez Sagala
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”